Перейти до вмісту

Відносини між особою, яка здійснює догляд, та людиною похилого віку?

Як мають виглядати відносини між особою, яка здійснює догляд, і людиною похилого віку?

Не завжди буває так, що опікун і літня людина добре ладнають. Іноді трапляється, що людина похилого віку не хоче співпрацювати або не приймає той факт, що їй потрібна допомога. Що має зробити людина, яка здійснює догляд, щоб літня людина відчула, що їй можна довіряти? Як подружитися з людиною похилого віку, щоб вона відчувала себе в безпеці?

Як вчинити в ситуації, коли літня людина не хоче співпрацювати?

У житті багатьох людей похилого віку бувають моменти, коли про них необхідно подбати. Діти часто не можуть піклуватися про них щодня. Тоді варто задуматися про наймання доглядальниці вдома. Сім’я найчастіше вирішується на такий крок через погіршення здоров’я батьків. Для забезпечення їх безпеки їм часто потрібний цілодобовий та довгостроковий догляд на дому.

Запорукою майбутньої співпраці підопічного та опікуна є прийняття такого рішення, обговорення його зі старшим та узгодження виду допомоги. Якщо сім’я таємно наймає доглядальницю, не повідомляючи про це старшому, і ставить його перед доконаним фактом, він може відчути себе некомфортно. Тоді взаємини можуть виявитися важкими, якщо не сказати неможливими.

Реакція літньої людини на опікуна

Догляд за людиною похилого віку також передбачає поступове вибудовування хороших відносин. Літня людина може відреагувати по-різному, коли до неї додому приходить опікун. Як вона відреагує, залежить від її фізичного та психічного стану та від того, чи погодиться вона прийняти допомогу. Якщо вона довгий час була інвалідом, їй, можливо, буде легше прийняти догляд. Літня людина може бути готова прийняти допомогу, але також може виявляти недовіру і небажання надавати допомогу.

Терпіння та довіра необхідні

Особа, яка здійснює догляд за людиною похилого віку, повинна діяти таким чином, щоб переконати старшого подбати про себе. Це має дати йому час знайти свій шлях у новій реальності. Їй слід пояснити, що її завдання – не обмежувати його, а допомагати та полегшувати повсякденне життя. Тут, звичайно, дуже важливо, наскільки сім’я людини похилого віку морально підготувала її до таких змін. Особа, яка здійснює догляд, повинна бути приємною і доброзичливою, терплячою і слідувати методу дрібних кроків. Найчастіше літня людина згодом зрозуміє це. Важливо пам’ятати, що це нова ситуація для старшого. Важливо чітко спілкуватися і повідомляти людині похилого віку, що збирається робити особа, яка здійснює догляд. Завдяки цьому він поступово зможе їй довіряти.

Розклад

Щоб літня людина відчувала себе комфортно, необхідно дотримуватися прийнятого розпорядку дня, завдяки якому літня людина почуватиметься безпечніше. Важливо, щоб особа, яка здійснює догляд, адаптувалась до порядку дня пацієнта, а не навпаки. Звичайно, люди похилого віку можуть і повинні урізноманітнити свій час, але це не повинно змінювати їх звички. Це важливо для людей похилого віку, тому потрібно поважати час прийому їжі, купання та інших занять.

У завдання доглядальниці за літньою людиною входить організація відпочинку, але так, як літній людині подобається її проводити. Також варто заохочувати до занять новими видами діяльності, але не слід їх нав’язувати. На самому початку співробітництва варто поцікавитися, що подобається людині похилого віку і що її цікавить. Всі ці заходи покращують психічний стан літньої людини, а також її здоров’я, що, своєю чергою, впливає на взаємини.

Те ж саме і з дієтою для людей похилого віку. У кожного є свої улюблені страви, наприклад, вони віддають перевагу лише українській кухні, і це неможливо змінити силою. Особа, яка здійснює догляд, повинна відповідним чином заохочувати літню людину їсти відповідну їжу, але якщо вона стикається з запереченнями, їй слід поступово вводити будь-які зміни. Не можна позбавити старого всього, що йому подобається.

Як впоратися з важкою людиною похилого віку?

Виконувати завдання з догляду непросто, оскільки ви не можете піддатися емоціям або висловити нервозність у відповідь на неналежну поведінку людини, про яку ви дбаєте. З іншого боку, він не може терпіти неадекватної поведінки до себе. Особі, яка здійснює догляд, слід спокійно розмовляти з пацієнткою та чітко викладати її аргументи. Використовуйте гумор, щоб розпочати приємну та позитивну розмову.

Особа, яка здійснює догляд за людиною похилого віку, повинна спокійно сприймати критику і не приймати її на свій рахунок. Негативні установки та неприємна поведінка хворого найчастіше є наслідком хвороби або того, що він не переносить старості та пов’язаних із нею життєвих змін. Ви повинні бути чутливими та спробувати зрозуміти всю ситуацію.

Як захистити людей похилого віку від коронавірусу?

Профілактика коронавірусу у людей похилого віку багато в чому передбачає уникнення контакту з поверхнями, на яких можуть накопичуватися мікроорганізми. Літні люди часто за щось тримаються під час ходьби. Тому без ізоляції ризик зараження зростає багаторазово. Тут допомога вихователя просто неоціненна, адже важливо регулярно очищати всі поверхні: балюстради, ручки дверей, поручні, меблі, телефони.

Це необхідно:

  • Підвищена гігієна. Няня подбає про те, щоб літня людина частіше мила руки, щодня безпечно провітрювала квартиру і проводила вологе прибирання поверхонь.
  • Мінімізація спілкування з потенційними носіями вірусу Covid-19. Хоч це і неприємно, але ви зможете обмежити спілкування зі своїми близькими, особливо якщо вони мешкають окремо.
  • Опікун потурбується про те, щоб літня людина отримувала їжу та предмети першої необхідності вчасно, без відвідування магазинів.

Якщо ви не можете забезпечити людині похилого віку належний нагляд будинку, краще розглянути можливість цілодобового догляду в приватному будинку для людей похилого віку. Він надасть необхідну допомогу і не пропустить перші ознаки коронавірусу у людини похилого віку.

Будинок престарілих Життя в радість спеціалізується по догляду, оздоровленню і реабілітацією за літніми людьми і за лежачими хворими. Так само, ми надаємо послуги медичного транспортування з України і за кордоном, пишіть нам на електронну пошту або дзвоніть.

uarenamed@gmail.com – для клієнтів

+380988866469

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.Обов’язкові поля позначені *